Udstødning

JTC samarbejder med en bred vifte af leverandører og har mulighed for at sammensætte næsten alle udstødningssystemer til Mercedes.
Det ville give mulighed for et custommade system i forhold til de 5 faktorer
der spiller ind på et nyt udstødningssystem til din bil.

Lyden:
Når der laves et sportssystem, er hovedfunktionen, at motoren har nemmere ved at komme af med udstødningsgasserne og derved også lyden.  JTC vælger nøje de rette katalysatorer, mellempotter og bagpotter til det formål at få den helt rigtige lyd, til den tilhørende motor. Når der fabrikeres et system som motoren nemmere kan arbejde med,  ville lydniveauet øges ved de rigtige toner. Formålet er at fremhæve de dybe toner, med et lille markant skrald, når motoren skal yde. Er man interesseret i et system som ikke skal lyde sådan hele tiden,  er der mulighed for JTC(VET) Vacum Exhaust Throtle. Et spjæld monteret på udstødningen, som styres af manifoldens vakuum. På den måde ville det øge lyd niveauet i takt med, at motoren belastes og ved almindelig kørsel er spjældet lukket og lyden reduceres, som var det bilens standard system.

Effekten:
Der er forskellige muligheder for effekt forøgelse på bilen. Der ville blive taget hånd  om dele som katalysatorer, manifold, potter og crosspipe. På manifolden kan der hentes betydelig effekt forøgelse, da de fleste originale manifolde er meget basalt lavet og er primært opbygget efter den mest økonomiske måde. Ved montering af bananmanifold,  4-2-1 manifold eller lign, kan der hentes meget i forhold til de originale manifolde. Ved at montere en katalysator, med et andet celle antal og et andet rumfang, kan udstødningsgassen nemmere passerer katalysatoren, samt at opholde trykbølgerne, som er med til at suge den næste trykbølge ud af motoren.
På mange nyere biler er der op til flere katalysatorer efter hinanden, som alle tager effekt. Ved montering af sportskatalysator, kan man fjerne de resterende katalysatorer og på den måde også hente yderligere effekt.
Valget af mellempotter og bagpotter, baseres på motorens behov, plus at sportspotter har frit flow, hvorimod en original potte typisk har kammerdæmpning, som også nedsætter effekt og lyd. De fleste biler med V motor, har også det såkaldte kryds (crosspipe) som bruger trykbølgerne, fra de 2 sider af motoren, til at afhjælpe de næste trykbølger fra motoren, til nemmere at kunne  forlade udstødningen. JTC kan montere X pipe i forskellige længder i forhold til effekt og hvor henne i omdrejninger effekten typisk skal bruges til kundens kørestil.

Udseende:
Slut udseendet, altså bagpotten er en meget kritisk del i et godt udstødningssystem,
da blikfanget har lige så stor betydning som lyden. Der findes et utal af muligheder for forskellige afgangsrør og det kan laves alt efter kundens behov og ønsker.

Holdbarhed og pris:
Holdbarheden er under 2 kategorier. Systemet kan laves i galvaniseret stål eller rustfrit stål. Galvaniseret stål holder typisk 15 år ved almindelig  hverdagsbrug og et i rustfrisstål, holder som regel bilens levetid. De 2 typer afspejler selvfølgelig også prisen. Men i bund og grund bliver alt lavet efter kunde ønske. D.v.s. at ønsker man kun en ny bagpotte eller katalysator, er det en mulighed. Ønsker man et komplet system, er dette også en mulighed. Et komplet upstanding system kan man typisk hente 15-20% effekt forøgelse i forhold til bilens originale system.

Så ring og oplys bilmodel samt hvad der ønskes og vi udarbejder et uforpligtende tilbud til dig.

Pris fra:

Send en forespørgelse

Udstødning

Der tages forbehold for prisændringer og skrivefejl